Cucur Bilis Lembut Gebu

Hi korang! Walaupun dah banyak kali buat cucur, tapi kali ni Kak Bell gunakan cara yang lain pulak. Nak try juga buat cucur bilis yang gebu dan lembut macam kat kedai tu kan! Actually, cara pembuatannya semua sama. Nak letak apa-apa yang korang suka pun boleh. Btw, nama pun cucur bilis, so mestilah letak ikan bilis. Kelainannya cuma gunakan sedikit yis mauripan.


Korang boleh klik sini untuk resepi cucur kay! Pilih yang mana suka:Cekodok Ikan Bilis Daun Kucai atau Cucur Tauhu Lazat! Punyalah malas nak menaip satu-satu resepi nya kan! Lagipun nak bagitahu, cuma letak yis aje pun. Kay Bye!

TIPS!
  • Larutkan 1 sudu besar yis dengan air suam dan 1 sudu gula
  • Biarkan adunan dalam setengah jam sebelum digoreng

CONVERSATION

1 comments:

Mawardi Yunus said...

cantik templet blog ni, kemas n ringkas.

Instagram

Follow Us